[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • esjot
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 152

    Zamieszczone przez same_oktany
    wg zdania "fachowca" nie potrzebne to było ale po przejechaniu ok 200km nie wytrzymałem i wróciłem do warsztatu celem sprawdzenia bo mi auto dziwnie zaczęło jeździć - tzn ciągnęło w prawo i co dziwne kierownica lekko w lewo się ustawiła.
    teraz po przejechaniu jakiś 4kkm na nowych sprężynach przy pełnych zbiornikach prześwit mam jakieś 420 mm a auto nadal nie spełniało moich wymogów jazdy na wprost.
    dopiero po ostatniej kontroli kilka dni temu w zupełnie "niewtajemniczonym" warsztacie Panowie ustawili po raz kolejny zbieżność - i jako jedyni z tych wszystkich fachmanów których odwiedziłem sprawdzili ogólny stan zawieszenia oraz co dziwne po niewielkiej korekcie zbieżności goście ku mojemu zdumieniu zabrali się za kalibrację czujnika kąta skrętu i jest git
    auto jedzie prosto
    A co ma dołożenie sprężyn do tyłu z kierownicą i ze zbieżnością z przodu ???
    A na marginesie na MAD przejechane ponad 100 tys. bez problemu i przy nowych oponach założonych na tył .:-)
    Superb - 2 Kombi

    Komentarz

    • adamusek
      Rider
      • 2010
      • 331

      Zamieszczone przez Kenu
      Zamieszczone przez adamusek
      u mnie po wymianie przez aso nie zrobili zbieznosci i komplt opon poszedl w kosz...
      O ka... ile przejechałeś do zjechania opon?
      nie pamietam ale nie wiecej niz kilka tys km...
      Prowadzi NaviExpert Lifetime
      Ostrzega Yanosik
      Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

      Komentarz

      • same_oktany
        Rider
        • 2013
        • 305
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez esjot

        A co ma dołożenie sprężyn do tyłu z kierownicą i ze zbieżnością z przodu ???
        A na marginesie na MAD przejechane ponad 100 tys. bez problemu i przy nowych oponach założonych na tył .:-)
        Nie chce nikomu prawić tu morałów co ma robić a co nie jest właściwe, ponieważ po poważniejszych naprawach zawieszenia (wymiana amorków, jakiś tulejek wahacza czy całego wahacza zawsze robiłem geometrie. Niezależnie od tego czy trzeba było czy nie. Bo jakby to powiedzieć jestem taki że muszę na własne oczy się przekonać, ze jest w porządku.

        Zgodzę się z tobą esjot że to bzdura, ale nie miałem wiedzy jak wyglądała geometria całości przed zostawieniem samochodu u "fachowców", i nie wiadomo jaką drogą szedł mechanik wymieniając części bo przecież mógł po prostu się pomylić.
        to taka przyjemniejsza wersja
        jak znajdę gdzieś wydruki z maszyn jak to wyglądało zaraz po wymianie, poprawka, ustawienie końcowe
        to się nimi pochwalę

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          same_oktany, jak jesteś z SK to masz w Katowicach magików od geometrii

          ul. Spółdzielczości 9/1
          40-642 Katowice

          32 202 78 70




          bardzo ich polecam :!:
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • same_oktany
            Rider
            • 2013
            • 305
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez LUKI
            same_oktany, jak jesteś z SK to masz w Katowicach magików od geometrii

            ul. Spółdzielczości 9/1
            40-642 Katowice

            32 202 78 70




            bardzo ich polecam :!:
            a widzisz ostatni gość, który mi ustawiał geometrię to mi powiedział, że jak będzie dalej źle to mam gdzieś w Katowicach szukać koło BMW na Kościuszki jakiegoś magicznego warsztatu co tylko tym się zajmuje i czary wyprawia - a chyba o tego chodzi ?

            Komentarz

            • LUKI
              RS
              • 2005
              • 5776

              same_oktany, dokładnie tak
              to jest moment z Kościuszki
              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

              Komentarz

              • same_oktany
                Rider
                • 2013
                • 305
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez LUKI
                same_oktany, dokładnie tak
                to jest moment z Kościuszki
                Dziękuję za namiar przyda się

                Komentarz

                • aronus
                  Rider
                  • 2008
                  • 643
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez same_oktany
                  teraz po przejechaniu jakiś 4kkm na nowych sprężynach przy pełnych zbiornikach prześwit mam jakieś 420 mm a auto nadal nie spełniało moich wymogów jazdy na wprost.
                  Tu moim zdaniem był/jest u Ciebie problem. Jeżeli przy pełnych zbiornikach masz 420mm, a przecież w praktyce nikt z pełnymi zbiornikami cały czas nie jeździ no to masz tył podniesiony w kosmos :shock: Osobiście bałbym się jeździć z tak podniesionym tyłem, gdzie przód został bez zmian, bo moim zdaniem takie zawieszenie jest kompletnie rozstrojone i cholera wie jak może się zachować w ekstremalnych sytuacjach.

                  Komentarz

                  • same_oktany
                    Rider
                    • 2013
                    • 305
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    no tak
                    ale problem rozwiązano, ponieważ któryś z tych fachowców skalibrował mi czujnik kąta skrętu kierownicy po zrobieniu geometrii .

                    mam nadzieję że siądzie ciut niżej bo raczej to teraz gorzej wygląda.
                    Co do prowadzenia się Auta to wydaje mi się, że jest lepiej jak do fabryki
                    Benzynę zawsze mam powyżej 3/4 zbiornika a gaz - wiadomo jak się skończy to na full przynajmniej raz co kilka dni

                    Komentarz

                    • danek985
                      Classic
                      • 2014
                      • 7

                      Cześć ponowie ja mam taki problem że tył mam na 386-388 ale za to przód mam na 379-380 i wszędzie gdzie są koleiny to haczę osłoną i chciał bym podnieść ale nie wiem jakie sprężyny włożyć.Wiem że na bezdroża mają być ale jakie oznaczenie mają mieć.I nie ukrywam że chce podnieść przód i tył na jakieś 395-340.

                      Komentarz

                      • Alen
                        Drive
                        • 2009
                        • 65

                        Poszukuję sprężyny przedniej do Octavii 2 1,9TDI 2004

                        Witam
                        Poszukuję sprężyny przedniej do Octavii 2 1,9TDI 2004
                        Moje Oryginalne posiadały 3 kolory (malowane paski) informujące o twardości
                        różowy żółty i niebieski.
                        Czy możecie mi pomóc w rozkodowaniu twardości tej sprężynki?


                        Kod:
                        1K0 51 115 BC - 1x biała - PR-1JA+0YC
                        
                        1K0 511 115 BD - 1x biała, 1x żółta - PR-1JA+0YD
                        
                        1K0 511 115 BE - 1x biała, 2x żółta - PR-1JA+0YE
                        
                        1K0 511 115 BF - 1x biała, 3x żółta - PR-1JA+0YF
                        
                        1K0 511 115 BG - 1x biała, 1x pomarańczowa - PR-1JA+0YG
                        
                        1K0 511 115 BH - 1x biała, 2x pomarańczowa - PR-1JA+0YH
                        
                        1K0 511 115 DE - 1x biała, 3x pomarańczowa, 1x brązowy - PR-1JA+0YJ
                        
                        1K0 511 115 DF - 1x biała, 1x zielona, 1x brązowy - PR-1JA+0YK
                        
                        1K0 511 115 BL - 1x biała, 2x zielona - PR-1JA+0YL
                        
                        1K0 511 115 BM - 1x biała, 3x zielona - PR-1JA+0YM
                        [/quote]

                        [ Dodano: Sob 10 Sty, 15 20:02 ]
                        Trzymajcie się drogi i poręczy ======RMF FM

                        Komentarz

                        • endryu
                          RS
                          • 2006
                          • 3773
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez Alen
                          różowy żółty i niebieski.
                          nie takie lecz fioletowy, pomarańcz, niebieski (dane z etki) mają nr 1K0 411 105 AQ PR-L07
                          Jak na foto na tej stronie
                          VW Golf V 1K, přední plynokapalinový tlumič 1T0413031FN + pružina, barevné označení pružin 3x červená, 1x šeda

                          lub
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz

                          • Alen
                            Drive
                            • 2009
                            • 65

                            [shadow=brown:853fc29592]Dzięki[/shadow:853fc29592] to faktycznie może być fiolet
                            Trzymajcie się drogi i poręczy ======RMF FM

                            Komentarz

                            • xcracer
                              Elegance
                              • 2014
                              • 851
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              Moje auto to O2 FL, kombi, 2.0 tdi BKD, rocznik 2010, przebieg ok. 140 kkm. Po przeczytaniu kilkunastu stron tego wątku postanowiłem również sprawdzić jak u mnie mają się sprężyny. Zbiornik zatankowany pod sam korek, w bagażniku pełnowymiarowe koło zapasowe, lewarek itd. Pomiar pokazał 385 mm. Samochodem w tygodniu jeżdżę sam, w weekendy jakieś wypady z rodziną plus od czasu do czasu wyjazd z bagażnikiem zapakowanym po dach.

                              Co o tym myślicie, wymieniać sprężyny czy zostawić tak jak jest?
                              Moja FLka:

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                              Komentarz

                              • aronus
                                Rider
                                • 2008
                                • 643
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Xcracer, czy nad wymianą sprężyn zacząłeś się zastanawiać dlatego, że przycierasz gdzieś tyłem, czy dlatego, że pocztałeś ten wątek :wink: Pytam bo wysokość Twojego tyłu jest w normie czyli 394mm +/- 10mmm i ja na Twoim miejscu sprężyn bym nie zmieniał. U mnie z tyłu na Lejforsach 19 jest wysokość 380mm użytkuję samochód tak jak Ty i nie mam potrzeby wyższego zawieszenia z tyłu. Weź pod uwagę, że podniesienie tyłu wiąże się z jego utwardzeniem.

                                Komentarz

                                • xcracer
                                  Elegance
                                  • 2014
                                  • 851
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  Zamieszczone przez aronus
                                  Xcracer, czy nad wymianą sprężyn zacząłeś się zastanawiać dlatego, że przycierasz gdzieś tyłem, czy dlatego, że pocztałeś ten wątek :wink: Pytam bo wysokość Twojego tyłu jest w normie czyli 394mm +/- 10mmm i ja na Twoim miejscu sprężyn bym nie zmieniał. U mnie z tyłu na Lejforsach 19 jest wysokość 380mm użytkuję samochód tak jak Ty i nie mam potrzeby wyższego zawieszenia z tyłu. Weź pod uwagę, że podniesienie tyłu wiąże się z jego utwardzeniem.
                                  Szczerze mówiąc to lektura tego wątku skłoniła mnie do takich refleksj . Nigdy nie zdarzyło mi się nigdzie przytrzeć z tyłu. W przeszłości taka sytuacja też nie miała miejsca, przy wymianie oleju zawsze sam oglądałem auto od spodu i nie zauważyłem, żadnych śladów.

                                  Jedynym problemem jest to, że przy pełnym załadowaniu bagażnika z auta robi się motorówka. W tym roku planuję długą podróż wakacyjną i zastanawiam się czy z tyłu nie wrzucić czegoś sztywniejszego. Czy przy Lesjo 19 będzie spora różnica w porównaniu do serii?
                                  Moja FLka:

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                  Komentarz

                                  • aronus
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 643
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Lesjo 19 to o ile się nie mylę odpowiednik sprężyny BG w skali twardości skodowskich spreżyn:

                                    Wszystko zależy jakie teraz masz sprężyny. Problem jest taki, że te 19 nie dźwigają tyłu jakoś wysoko. Tak jak pisałem przy liftbacku z gazem hakiem i dojazdówką w bagażniku mam 380 mm. Koledzy, którzy zakładali 19 do combi bez LPG też pisali, że tył mają coś około 380 mm, więc Lesjo 19 moim zdaniem nie rozwiąże twojego zagadnienia. Z tego co czytałem dopiero Lesjo 20 czyli HD trzyma wymiar 395 +/- 10 mm, ale nie mam takich sprężyn więc się nie wypowiadam o rzeczywistej wysokości oraz komforcie podróżowania na nich.

                                    Komentarz

                                    • xcracer
                                      Elegance
                                      • 2014
                                      • 851
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      Teraz mam zagwozdkę, wymienić czy zostawić tak jak jest...W tamtym roku jechałem do Chorwacji autem załadowanym pod dach. Mimo tego, że zrobiła się motorówka nigdzie nie zdarzyło mi się przytrzeć. Panowie co robić?
                                      Moja FLka:

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                      Komentarz

                                      • bishop
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1430

                                        Nie jest najgorzej , były już nówki z wymiarem 365.

                                        Komentarz

                                        • michal_suchy
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 89
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez xcracer
                                          Panowie co robić?
                                          Kolego według mnie 300zł na sprężyny do nie majątek. Ja mam w liftbacku z gazem lesjo 20 czyli HD i jak dla mnie nie jest za twardo, może dla tego że mam koła 15''. Ja wymieniałem przy przebiegu około 7tyś km także amorki miałem nowe jeszcze , Twoje już mają przelot tak że u Ciebie wrażenia mogą być inne. Ale przy Twojej mocy to poprawę prowadzenia odczujesz.
                                          Poza tym także apel dla kolejnych, 93 strony wątku na prawdę wyczerpują temat( są wszystkie pomiary ,zdjęcia , i warianty sprężyn zacznijcie przynajmniej od połowy wątku)

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2726
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez xcracer
                                            Zbiornik zatankowany pod sam korek, w bagażniku pełnowymiarowe koło zapasowe, lewarek itd. Pomiar pokazał 385 mm. Samochodem w tygodniu jeżdżę sam, w weekendy jakieś wypady z rodziną plus od czasu do czasu wyjazd z bagażnikiem zapakowanym po dach.



                                            Co o tym myślicie, wymieniać sprężyny czy zostawić tak jak jest?
                                            Wymieniać, bo jak napisałeś-->
                                            Zamieszczone przez xcracer
                                            Jedynym problemem jest to, że przy pełnym załadowaniu bagażnika z auta robi się motorówka. W tym roku planuję długą podróż wakacyjną
                                            No i to jest ten najważnieszy powód, bezpieczeństwo rodziny podróżującej takim autem choćby tylko raz w roku przez ponad tysiąc kilomertów :idea:

                                            Zamieszczone przez xcracer
                                            Panowie co robić? :wink:
                                            Wymieniać

                                            Komentarz

                                            • Marek358
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 82

                                              Zamieszczone przez xcracer
                                              Jedynym problemem jest to, że przy pełnym załadowaniu bagażnika z auta robi się motorówka. W tym roku planuję długą podróż wakacyjną i zastanawiam się czy z tyłu nie wrzucić czegoś sztywniejszego. Czy przy Lesjo 19 będzie spora różnica w porównaniu do serii?
                                              19stka nie poprawi ci wyraźnie sytuacji gdy chodzi o wakacyjne wyjazdy. Ugina się mniej-więcej tak jak skodowski oryginał. Jedyna różnica - wracają do stanu pierwotnego po rozładowaniu samochodu (w przeciwieństwie do skodowskich oryginałów).
                                              Ja dwa lata temu przed Chorwacją wymieniłem springi na 19stki i miałem na wyjeździe motorówkę. Jest dobrze póki jedziesz po gładkim. Ja zaczynasz jechać z pełnym obciążeniem po gorszych drogach zaczyna się walenie, a odboje będą wcześniej czy później do wymiany.

                                              Komentarz

                                              • modder
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 5

                                                Załozyłem LESJO 20 HD chyba we wrześniu 2014 , uważam, że to jedna z najlepszych decyzji do HB , pół roku minęło i samochód na tyle wciąż trzyma +/- 390. Nadkole jest powyżej opony nawet w sytuacji jak mam poł baku lpg i 1/4 baku Pb + 4 osoby na pokładzie. Twardość , hmmm wg mnie tak powinny zjeżdżać z fabryki , bo na ori tył po prostu się bujał w porównaniu do sztywnego przodu. Koszt wymiany 420 zł , czyli prawie połowa tego co oferował ASO.
                                                Czekam na sierpień , aż spakuje wakacyjny bagaż i 1200 km drogi pokaże czy sprężyny się odkształcą czy nie ? Bo obecnie latam praktycznie w pojedynkę
                                                Powodzenia dla niezdecydowanych

                                                Komentarz

                                                • folo79
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 37

                                                  tylne sprężyny od tourana 4295083

                                                  ja założyłem sprężyny od tourana lesjofors nr 4295083 i autko od razu poszło do góry z 365 do 410 i jest git pozdrawiam i polecam montować od tourana koszt 320zł mechanik za wymianę skasował 50zł a za geometrię 50zł
                                                  Było 4X4 1.8 T 170km 01 ,2.0tdi 170km OII , 1.9tdi 110km O1, Scout 2.0tdi 165KM i został Tour 1.6 z lpg i perełka Subaru WRX

                                                  Komentarz

                                                  • howard
                                                    Rider
                                                    • 2014
                                                    • 255

                                                    modder, też się na nimi zastanawiam. Może będziesz miał chwilę żeby się spotkać to chętnie bym podjechał i na żywo to zobaczył.
                                                    Póki się nie psuje nie ma co narzekać i szukać problemów :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...